Remmen onderhoud P. Van de Ven legt uit
IS UW AUTO TOE AAN NIEUWE REMMEN?
Dan bent u bij Garage P. van de Ven in Hapert aan het juiste adres.
Regelmatig controleren, schoonmaken en vervangen van de remmen voorkomt problemen en bovendien onnodige kosten. Remblokken die tot op het ijzer versleten zijn, beschadigen de remschijf waar ze tegenaan gedrukt worden. Doorrijden tot het niet meer gaat, betekent dus vaak dat de remschijven ook vervangen moeten worden terwijl bij tijdig vervangen van de remblokken dit niet nodig is.
Het remstof dat ontstaat bij het verslijten van de remblokken (en uw wielen zwart kleurt) slaat natuurlijk ook neer op het remsysteem zelf. Als er te veel vuil in komt, kunnen de remmen blijven hangen waardoor de schijf onnodig heet gestookt wordt, de auto trekt naar de kant waar constant geremd wordt, er ontstaat onnodige slijtage en een onvoorspelbaar stuur- en remgedrag.
Uw remmen onderhoud laten uitvoeren bij Garage P. van de Ven in Hapert?
Problemen met remmen die we veel tegenkomen:
- Bij remmen trilt het stuur, het rempedaal of de hele auto
- De remmen piepen
- Het rempedaal voelt sponzig
- Er is een schurend geluid hoorbaar bij remmen
- Een van de remmen blijft hangen
- Een waarschuwingslampje in het dashboard brandt
Garage P. van de Ven in Hapert
Een goed remsysteem vertraagt comfortabel, is trillingvrij, goed te doseren, vrij van bijgeluiden en blijft goed werken, ook als er zeer stevig en eventueel ook vaak achter elkaar geremd wordt. Laat u niet verrassen en laat uw remmen goed bijhouden. We zijn u er graag mee van dienst.
Remmen: wat is het en wat doet het?
Heel simpel: remblokken zorgen ervoor dat een auto vaart kan minderen en tot stilstand komt. Door het rempedaal in te drukken verplaatst zich in de hoofdremcilinder een zuiger. Die oefent druk uit op de remvloeistof in de remleidingen. Die druk plant zich voort naar een wielremcilinder en daarin drukken de zuigers de remblokken tegen de remschijven aan.
Waarom remvloeistof om de 2 jaar vervangen?
Remvloeistof (behalve DOT 5) is hygroscopisch, dat wil zeggen dat het water opneemt uit de lucht. Door de aanwezigheid van water wordt het kookpunt lager en kan er roestschade in het hydraulische systeem optreden. Om deze redenen moet de vloeistof periodiek worden vervangen. Meestal wordt eens per twee jaar voorgeschreven. Deze DOT 5 remvloeistof tast de lak niet aan maar heeft wel als nadeel dat eventueel tóch aanwezig water niet oplost en zich kan verzamelen en daardoor zou kunnen bevriezen of verdampen. Overigens mogen beide typen remvloeistof nooit door elkaar gebruikt worden – ook niet (of althans: niet zomaar) bij vervanging.
Maak zelf eenvoudig online een afspraak bij P. van de Ven!
Blijf maandelijks op de hoogte van het laatste nieuws over ons bedrijf en acties.
U kunt zich hieronder aanmelden.